luni, 22 decembrie 2014

PLAN MANAGERIAL



 PLAN MANAGERIAL
AN SCOLAR 2014- 2015


Motto:

 „Pentru fiecare om viaţa sa este o şcoală de la leagăn până la mormânt, tot ce suntem, ce facem, ce gândim, vorbim, auzim, dobândim, posedăm, nu este altceva decât o anumită scară pe care urcăm din ce în ce mai mult, spre a ajunge cât mai sus, fără însă a putea atinge vreodată suprema treaptă”. (Comenius)
                                                                            


INTRODUCERE

 Odată cu  intrarea României în Uniunea Europeană, statutul ţării s-a schimbat fundamental în toate domeniile de activitate.
Noul statut de ţară comunitară presupune, printre altele, şi un sistem de învăţământ compatibil cu sistemele de învăţământ din ţările membre ale Uniunii Europene.
În vederea realizării acestui deziderat, guvernul României depune un efort deosebit pentru realizarea unor politici educaţionale care să răspundă pe deplin acestor noi cerinţe.
În acest context, iată câteva din priorităţile politicii educaţionale ce urmează a fi implementate în sistemul de învăţământ preuniversitar:
1.                        Descentralizarea sistemului de învăţământ:
ü eficientizarea activităţii şi creşterea performanţelor instituţiilor educaţionale;
ü democratizarea sistemului educaţional ;
ü asigurarea transparenţei actului managerial;
ü asigurarea accesului şi echităţii în educaţie;
ü stimularea inovaţiei, a responsabilităţii profesionale şi a răspunderii publice.
2.                        Asigurarea calităţii în activitatea de educaţie, ceea ce presupune:
ü Proiectarea, organizarea şi realizarea efectivă a rezultatelor aşteptate ale învăţăturii conform curriculumu-lui educaţional;
ü monitorizarea continuă a progresului în parcursul educaţional cu accent
     pe adaosurile progresive ale învăţării;
ü evaluarea internă a rezultatelor;
ü evaluarea externă a rezultatelor.

3.                        Formarea şi perfecţionarea cadrelor didactice:
ü formarea directorilor şi a cadrelor didactice pe probleme de evaluare şi asigurarea calităţii;
ü perfecţionarea cadrelor didactice prin grade didactice şi masterate;
ü alte programe ale ISJ şi CCD Olt pentru toate cadrele didactice.

                                                            BAZA CONCEPTUALA

     Acest Plan Managerial este conceput în conformitate cu următoarele acte normative:
Ø Legea  Educatiei Nationale ( Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011);
Ø Ordinele, notele, notificările şi precizările M.E.C.T.S.;
Ø Programul de Guvernare pe perioada 2009 – 2012, capitolul Educaţie;
Ø Plan managerial al Inspectoratului Scolar Judetean Olt an scolar 2014-2015;
Ø Raportul privind starea învăţământului din Scoala Gimnaziala”ADA UMBRA” IANCA
 în anul şcolar 2013-2014

ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI
Management
-      aplicarea corespunzătoare a legislaţiei în domeniul educaţiei;
-      abilităţi de planificare strategică dezvoltate ale managerului unităţii şcolare ;
-      centrarea managementului şcolar pe obiective strategice şi pe obţinerea de rezultate superioare ;
-      dezvoltarea unei culturi organizaţionale pozitive si a unui climat de lucru motivant .
-      Managementul şcolar şi instituţional s-a realizat de o manieră activ-participativă şi democratică,  care a permis promovarea iniţiativelor cadrelor didactice ;  
-       
Curriculum si dezvoltare curriculară şi extracurriculară
-      aplicarea unui curriculum echilibrat, prin armonizarea curriculum-ului naţional cu cel local ;
-      elaborarea curriculum-ului local în cea mai mare măsură prin consultarea părinţilor şi a elevilor, luând in consideraţie nevoile comunităţii, resursele umane şi cele materiale existente
-      proiectarea documentelor cadrelor didactice în conformitate cu recomandările/reglementările ghidurilor metodologice pentru aplicarea programelor şcolare, cu metodica predării fiecărei discipline şi respectând particularităţile de vârstă ale elevilor;
-      aplicarea corectă a curriculum-ului pentru fiecare disciplină cu respectarea programelor şcolare.
Rezultate şcolare
-      rezultate bune obţinute de elevii scolii  la concursurile zonale si judetene;
-      Nivelul atingerii standardelor curriculare de performanţă  este în general bun, depăşind 75%  pentru invatamantul primar si gimnazial;
-      La Evaluarea Nationala, procentul de promovabilitate este la nivelul mediei pe judet, înregistrându-se, la clasa a VIII-a, un procent de 63,63%;
-      Notele de la Evaluarea Naţională sunt foarte apropiate de rezultatele scolare curente;

Resurse umane
-      Gradul de acoperire cu personal didactic calificat la nivelul scolii  este de 100%;
-      Din totalul cadrelor didactice,  77,7   % sunt titulari;
-      A crescut numărul cadrelor didactice inspectate prin diferitele tipuri de inspecţie şcolara;
-    Actiunea metodica la invatamantul primar privind proiectarea si desfasurarea lectiilor de abilitati
-      Din totalul cadrelor didactice ponderea cea mai mare este reprezentată de cadre cu gradul didactic I – 44%, gradul al II –lea:16,6%, definitivat: 16,6%.








Parteneriat si dezvoltare comunitară
-      îmbunătăţirea sistemului de diseminare a informaţiilor cu privire la şcoala şi activităţile ei specifice;
-      creşterea transparenţei promovării obiectivelor şi ofertelor educaţionale la nivel local;
-      creşterea numărului de programe de parteneriat la inv. Prescolar si primar.
PUNCTE SLABE
Management
-      eficienţa scăzută în formarea si dezvoltarea echipei la nivel informal;
-      Insuficienta realizare a actiunii de indrumare si control la nivelul scolii datorita  degrevarii si a sarcinilor din norma didactica a directorului;
-      Delegare de sarcini uneori necorespunzatoare, fapt ce duce la supraincarcarea managerului;
-    Ritmicitatea asistentelor si controlul tuturor compartimentelor;




Curriculum si dezvoltare curriculară şi extracurriculară
-      insuficienta adecvare a demersurilor curriculare la particularităţile elevilor şi la conţinuturile esenţiale ;
-      nepracticarea unor trasee individualizate de învăţare şi insuficienta adaptare a curriculum-ului particularităţilor unor categorii speciale de elevi ;
-      insuficienta manifestare a inventivităţii şi creativităţii pedagogice a cadrelor didactice în vederea creşterii motivaţiei pentru învăţare a elevilor ;
-      activităţile extracurriculare uneori formale, contribuţia lor la îmbunătăţirea curriculum-ului fiind redusă sau ineficientă.




Rezultate şcolare
-      Procent  mare al mediilor in marja 5,00-6,99 la disciplinele care solicita continuarea activitatii prin teme pentru acasa, desi s-a evitat supraincarcarea;
-      Numarul mic al disciplinelor care formeaza echipe de elevi spre a fi pregatiti pentru concursurile scolare;
-      Slaba pregatire a elevilor pentru sustinerea examenelor de corigenta
-      Procent mare de medii şcolare în intervalul 5-6,99, ceea ce indică existenţa mediocrităţii.

Resurse umane
-      Procentul mare de cadre didactice calificate care au norma in mai multe scoli;
-      Mobilitatea cadrelor didactice netitulare
-    Pregătirea ştiinţifică şi metodică deficitară a unor cadre didactice;
-      Motivatia financiara redusa


Resurse materiale şi financiare
-      subfinanţarea educaţiei la nivelul localitatii
-      accentuarea uzurii morale şi fizice a bazei didactico-materiale;




Parteneriat şi dezvoltare comunitară
-      neimplicarea corespunzătoare a cadrelor didactice în atragerea în viaţa şcolii a membrilor comunităţilor locale (părinţi,autorităţi publice, agenţi economici etc) ;
-      percepţii eronate şi prejudecăţi cu privire la şcoală ;
-      slaba implicare a familiei ca principal partener al şcolii ;
-      slaba implicare a comitetelor de părinţi în coordonarea  relaţiei şcoala- comunitate ;




OPORTUNITĂŢI
-      promovarea unui cadru legislativ care încurajează iniţiativele şcolii şi implicarea partenerilor săi sociali;
- creşterea numărului de programe europene  adresate educaţiei ;
-      intensificarea măsurilor guvernamentale şi a facilităţilor acordate elevilor pentru creşterea participării şcolare;


                        AMENINTARI
-      nivel ridicat de sărăcie la nivelul localitatii;
-      instabilitatea economică, creşterea ratei somajului
-      actualul cadru legislativ cu privire la finantarea si utilizarea fondurilor nu permite conducerii colective sa creze un climat  stimulativ şi coerent ;
-      sporul demografic negativ cu implicaţii existenta pe termen lung.




VIZIUNEA
               
                 Scoala Gimnaziala Ianca - o scoalã democraticã, dinamicã, deschisã faţã de schimbare, care poate încuraja si susţine constant iniţiativele legate de adaptarea curriculumului sãu la contextual local şi la realitate.




  


MISIUNEA


Scoala este deschisa pentru toti membri comunitatii care au nevoie de educatie . Promoveaza calitatile lor, indiferent de etnie sau religie , sprijinind idealuri si valori in vederea formarii unei personalitati autonome si creative , satisfacind nevoia fiecarui elev de a se simti sigur pe sine, apt pentru a face fata cerintelor actuale ale societatii si de a avea sanse egale la educatie si cultura fiind tratati in functie de idealurile pe care le au , identificindu-se talentele fiecaruia si indrumarea lor in functie de acestea. Scoala este  un cadru adecvat unde elevii isi formeaza si dezvolta deprinderile si capacitatile necesare continuarii studiilor in domeniile de care comunitatea are nevoie la momentul actual si in perspectiva , cunoscuta fiind rapididatea transformarilor din lumea contemporana, Romania fiind una dintre tarile unde nevoia schimbarii mentalitatilor reprezinta o necesitate imperioasa , un aport deosebit in acest sens aducandu-si scoala prin activitatile desfasurate , valorile promovate si diseminate in cadrul intregii comunitati.

  
Misiunea scolii este de a implementa politicile şi programele de dezvoltare ale învăţământului preuniversitar la nivel local prin accentul pus pe crearea cadrului organizatoric şi funcţional favorabil schimbării şi creşterii calităţii serviciilor educative precum şi a contribuţiei acestora la dezvoltarea personală a elevilor şi a comunităţili locale.
Valorile ce dau coerenta si perspectiva activitatii noastre sunt:
·       Dezvoltare: Vom urmari dotarea cu echipamente, resurse materiale şi instrumente de lucru si (auto)perfectionarea continua a personalului angajat.
·       Calitate/eficienta: Vom furniza servicii de calitate, care sa contribuie la ameliorarea activitatii instructiv - educative din scoala.
·       Lucrul în echipa: Promovarea unui stil managerial democratic (folosind metodele participativa şi consultativa) pentru a dezvolta un climat de munca pozitiv.
·       Colaborare: Ne propunem sa devenim mai activi pe linia colaborarii cu institutiile de la nivel local şi national cu atributii în domeniul educatiei.



PLAN OPERATIONAL 2012-2013


Nr.
Crt
Obiective specifice
Activitati
Termen
Compartiment  responsabil
Resurse
Monitorizare si raportare
Indicatori de realizare
Obiectiv general 1: Stimularea cuprinderii într-o forma de scolarizare si îmbunatatirea conditiilor de educatie a tuturor elevilor din comunitate  prin promovarea culturii calitatii la nivel de sistem si proces.
1
Dezvoltarea
competentelor
managerului
unitatii de
învatamânt si a
cadrelor didactice
de aplicare a
legislatiei scolare
Asigurarea documentelor
legislative în vigoare la nivelul unitatii de învatamânt









Septembrie
2014
Consiliul pentru curriculum
Monitorul
Oficial
Buletine
informative
La nivelul unitati scolare va fi
realizata o mapa
legislativa care va fi
pusa la dispozitia
tuturor cadrelor
didactice.

 Directorul va
monitoriza
implementarea
masurii.
Mapa
legislativa a
scolii


Prezentarea noutatilor în
domeniul legislativ; completarea bazei de date cu actele normative nou aparute

Permanent
Consiliul pentru curriculum
Conform
bugetului
alocat
Mapa legislativa  a scolii va fi
completata si actualizata periodic
Mapa
legislativa
actualizata
Evaluarea modului în care este aplicata legislatia scolara învigoare







Semestrial
Consiliul pentru curriculum
Conform
bugetului
alocat
Compartimentul
juridic al ISJ Olt
va consilia si evalua
unitatile scolare
privind modul în care
legislatia scolara
este aplicata.
Corectitudin
ea aplicarii
legislatiei
scolare
2.
Implementarea
curriculum-ului
national pe
principii de
calitate si
eficienta





Asigurarea documentelor
Curriculareoficiale, manualelor, auxiliarelor curriculare la nivelul unitatii de învatamânt;



Septembrie
     2014
Director
Conform
bugetului
alocat
Procese verbale de predare – primire a manualelor si
auxiliarelor
curriculare
Manuale
scolare
suficiente la
nivelul
unitatii de
învatamânt


Monitorizarea implementarii
curriculum-ului centrat pe
competente
- realizarea proiectarii
pedagogice semestriale si
anuale si asigurarea dimensiunii ei inter si transdisciplinare
- elaborarea CDS în
concordanta cu cerintele
elevilor, resursele scolii si
tendintele de dezvoltare
economico-sociala a comunitatii
pentru anul scolar 2014 – 2015




Semestrial








Mai 2015
Consiliul pentru curriculum
Conform
bugetului
alocat
Monitorizarea
proiectarii si
implementarii
curriculum-ului
centrat pe
competente se va realiza la nivelul scolilor, prin
implicarea
responsabililor
comisiilor metodice.
Calitatea
documentelor de
proiectare
curriculara






3
Dezvoltarea
sistemului de
evaluare centrata
pe competente,
cu scop de
orientare si
optimizare a
învatarii
Abilitarea cadrelor didactice din unitatea scolara
pentru elaborarea, aplicarea si analiza testelor de evaluare initiala
- participarea cadrelor didactice la consfatuirile judetene


08–
26.09.2015
Director
Conform bugetului alocat
Procese verbale de
instruire
Nr. de cadre
didactice
abilitate

Monitorizarea elaborarii si
aplicarii testelor de evaluare
initiala
- monitorizarea activitii
comisiilor metodice si elaborarea
arhivei de instrumente de
evaluare a scolii











06.10.2014

Semestrial
Consiliul pentru curriculum

Elaborarea testelor de evaluare initiala în cadrul comisiilor metodice,

Arhiva de
teste

Evaluarea modului în care
rezultatele evaluarii initiale se reflecta în documentele de proiectare, în desfasurarea lectiilor si în rezultatele evaluarii de progres
- analiza rezultatelor testelor de evaluare initiala
- monitorizarea parcurgerii
adaptate a materiei prin asistente
- monitorizarea analizei
progresului de catre comisiile metodice din fiecare unitate scolara
- centralizarea si analiza
rezultatelor evaluarii initiale,
sumative de la finalul semestrului I
- evidentierea concluziilor
- identificarea aspectelor
prioritare de interventie pentru anul scolar urmator




22.09 –
17.10.2014









Semestrial




La final de
semestru

Mai 2015


Iunie 2015


Consiliul pentru curriculum
Conform
bugetului
alocat
Analiza rezultatele
testelor de evaluare
initiala se
concretizeaza în
elaborarea
planificarilor la
disciplina;acestea
vor ine seama de
cunostintele si
abilitatile deja
dobândite de elev si demonstrate în
evaluarea initiala,
elemente pe care se va construi demersul
educational.
Se va monitoriza.



Rapoarte de
analiza








4

Dezvoltarea
capacitatii
unitatilor scolare
de implementare
a managementului scolar
Dezvoltarea culturii calitatii la nivelul unitatii scolare
- monitorizarea elaborarii /
revizuirii strategiei de evaluare interna  si a planului de imbunatatire monitorizarea elaborarii
raportului anual de evaluare interna a calitatii si a planului de îmbunatatire
- monitorizarea elaborarii
si implementarii planului
operational anual
- stimularea lucrului în echipa si a comunicarii CEAC cu cadrele didactice de la nivelul unitatii scolare


Septembrie
2014










Semestrial
Comisia CEAC
Conform bugetului alocat
Sistemele de
asigurare a calitatii
nu reprezinta ceva în
plus, nu sunt “paralele” fata de cele care asigura
functionarea si
dezvoltarea unitatii
scolare, ci parte
integranta a acestora
Planificarea si
realizarea activitatii
Comisiei de Evaluare
si Asigurare a Calitatii va reprezenta o parte a
”vietii” unitatii scolare. Planul operational anual,
elaborat de aceasta
comisie si derivat din
strategia de evaluare
interna a calitatii,poate fi pus înaplicare prin colaborarea tuturor factorilor interesati.
Prin urmare,colaborarea dintre CEAC si toti factorii interesati de la
nivelul scolii reprezinta o prioritate.


Eficientizare
a activitatii
CEAC
Obiectiv general 2: Prevenirea si corectarea abandonului scolar si îmbunatatirea ratei succesului pentru elevii din comunitate în
scopul finalizarii învatamântului obligatoriu si integrarii cu succes în viata sociala









1




















































Reducerea
absenteismului
scolar la nivelul
unitatii de invatamant


























Colectarea datelor referitoare la
absenteismul scolar la nivelul unitatii scolare
- crearea instrumentelor de
colectare a datelor
- instruirea cadrelor didactice din unitatea
scolara în vederea aplicarii
instrumentelor de colectare
- elaborarea procedurii de analiza si interventtie la
nivelul fiecarei unitati scolare(aplicarea masurilor corective)


15.09.2014



01.09.2014



06.10.2014
Curriculum si
inspectie
scolara
Conform
bugetului
alocat
La nivelul unitatii scolare va fi
desemnata o
persoana responsabila pentrucompletarea lunara amachetei/
instrumentului de colectare a datelor. Procedura decolectare a datelor va fi stabilita lanivelul unitatii
scolare.
Macheta la nivel de unitate scolara se va
completa si trimite la
ISJ , în format electronic si tiparit, pâna la data de 05 a lunii urmatoare.




Un
instrument
de colectare
construit si
aplicat







O procedura
de analiza
elaborata si
aplicata


Consilierea cadrelor didactice în vederea implementarii de
activitati de prevenire a
absenteismului scolar
Noiembrie
2014
Director
Conform
bugetului
alocat
Unitatea scolara va implementa activitati
de prevenire a
absenteismului scolar, adaptate
cauzelor sale
concrete de la nivel local.
Astfel, daca o cauza identificata a
absenteismului
scolar este
”ramânerea în urma la învatatura”, atunci se pot proiecta si
implementa activitati
de recuperare,
educatie remediala.
scoala de dupa
scoala. Daca avem absenteism scolar din cauza
neimplicarii unor familii care au avut la
rândul lor esec
scolar, s-ar putea proiecta si implementa activitati
de atragere a parintilor la scoala prin valorizarea
abilitatilor în întâlniri
informale.Directorul scolii va monitoriza nu numai desfasurarea
unor activitati de
prevenire, ci si
adaptarea acestora
la specificul
fenomenului din
unitatea scolara.
Nr. de
activitati de
prevenire
implementat








2


















Îmbunatatirea
competentelor de
lectura ale elevilor
din învatamântul preuniversitar
Abilitarea cadrelor didactice si a directorului unitatii scolare pentru proiectarea si realizarea secventelor de lectie care stimuleaza lectura, în general, si întelegerea si interpretarea/
utilizarea diferitelor tipuri de
texte, în special
15.09 –
13.10.2014
Consiliul pentru curriculum
Responsabilul cu perfectionarea
Conform bugetului alocat
Fiecare cadru
didactic, în functie de
specificul disciplinei,
va valorifica si stimula, tinând
seama de tema
lectiei, abilitatile de lectura, întelegere si
utilizare a textelor,
schemelor, tabelelor,
graficelor, hartilor
etc.
Cadre
didactice
abilitate
Monitorizarea proiectarii si realizarii secventelor de lectie care stimuleaza lectura, în general, si întelegerea si interpretarea/utilizarea diferitelor tipuri de texte, în special
- monitorizarea proiectarii secventelor de lectie prin asistente la ore
- monitorizarea aplicarii masurilor specifice la clasele I –IV (ora de lectura distincta) si la clasele V-VIII la limba româna (moment ortografic si moment de lectura)

Semestral
Consiliul pentru curriculum











Conform
bugetului
alocat
Toate cadrele
didactice vor proiecta secvente de lectie în care vor facilita lectura si întelegerea
diferitelor tipuri de texte,scheme,
grafice, harti etc
Monitorizarea proiectarii si realizarii
secvenelor de lecie va fi realizata de
directorul unitatii de
învatamânt prin
verificarea schitelor
de proiect si a
caietelor elevilor.

Secvente
didactice
proiectate
3






















































Dezvoltarea de
Activitati educative
extrascolare si
extracurriculare si de programe de consiliere
centrate pe cresterea atractivitatii educatiei si
prevenirea cauzelor
abandonului scolar











































Elaborarea si implementarea
ofertei de activitati educative extrascolare si extracurriculare în acord cu interesele elevilor si pe prevenirea cauzelor abandonului scolar
- aplicarea chestionarelor
de interese pentru elevi
- elaborarea programului
activitatilor extrascolare
în echipa scolii
- elaborarea programului
saptamânii ”Scoala Altfel”
- implementarea activitatilor
- monitorizarea si evaluarea activitatilor


Septembrie


Octombrie
2014




Sf. Sem I


Semestrial
Consiliul pentru Curriculum
Conform
bugetului
alocat
La nivelul
unitatii scolare se realizeaza oferta
activitatilor
extrascolare.
Directorul unitatii scolare
monitorizeaza
aplicarea
programelor scolii,
cu prioritate a
programului
saptamânii Scoala
Altfel
Programe
de activitati
extrascolare
si extracurricu
lare adaptate
intereselor si nevoilor
elevilor
Valorificarea potentialului creatival Consiliului Elevilor
- monitorizarea constituirii
Consiliului Elevilor - monitorizarea organizarii si
Desfasurarii reuniunilor de lucru
- eficientizarea activitatii
Consiliului Elevilor, implicarea acestuia în rezolvarea problemelor cu care se confrunta scoala



Semestrial






Semestrial

Consilier
educativ


Conform
bugetului
alocat

Rapoarte de  monitorizare



Rapoarte de
monitorizare


Functionalitatea
Consiliului
Elevilor






Cresterea ofertei de programe de consiliere destinate prevenirii
absenteismului si abandonului
scolar
- elaborarea si implementarea ofertelor de consiliere
- publicarea de materiale pe
tematica prevenirii absenteismului si abandonului scolar
Semestrul I
Consilier
educativ
Conform
bugetului
alocat
Rapoarte de
activitate
Nr. de
programe de consiliere
implementate
4

































Monitorizarea actului educational din perspectiva
progresului scolar
si a reusitei
scolare la
concursurile si
examenele nationale






















Organizarea si derularea olimpiadelor si a concursurilor
scolare



Conform graficului
MEN
Consiliul pentru curriculum
Conform bugetului alocat
Rapoarte de activitate
Corectitudin ea desfasurarii
Concursurilor si examenelor
Monitorizarea aplicarii simularilor pentru principalele disciplinele
ale examenelor nationale
Conorm
graficului
MEN



Consilier
Educativ




Conform
bugetului
alocat


Rapoarte de activitate


Corectitudin ea desfasurarii
Concursurilor si examenelor
Organizarea si desfasurarea
examenelor nationale
Conorm
graficului
MEN

Director
Conform
bugetului
alocat


Corectitudin ea desfasurarii
Concursurilor si examenelor

Obiectiv general 3: Orientarea si desfasurarea activitatii de formare continua si de perfectionare spre cresterea calitatii prestatiei
managerilor educationali si a personalului didactic, sub aspect stiintific si psihopedagogic.
1
Dezvoltarea
competentelor
manageriale ale
directorilor si celorlatte cadre didactice din
unitatea de
învtamânt
Formarea în management
institutional si educational pentru director si pe tipuri deunitati de învatamânt
Septembrie
– octombrie
2014
Perfectionare
Conform
bugetului
alocat
Rapoarte ale
programelor de
formare
Nr. de
activitati de
formare
derulate
Formarea sefilor comisiilor metodice în domeniul managementului
Octombrie
2014
Perfectionare
Conform
bugetului
alocat
Rapoarte ale
programelor de
formare
Nr. de
activitati de
formare
derulate
Monitorizarea performantelor
manageriale; promovarea
bunelor practici în domeniul managerial
Semestrial
Director
Conform
bugetului
alocat
 Registrul de inspectie
Exemple de
buna
practica
diseminate

2




Dezvoltarea
competentelor
profesionale ale
cadrelor didactice
din unitatea scolara

Depistarea nevoii de formare continua, perfectionare si
consiliere a cadrelor didactice din scoala
Septembrie
2014
Perfectionare
Conform
bugetului
alocat

Raport de cercetare
Exemple de buna practica diseminate
Proiectarea si realizarea
actiunilor de formare continua, de perfectionare, a actiunilor metodice la  nivelul comisiilor metodice, în funcie de nevoile depistate
Semestrial
Perfectionare
Conform
bugetului
alocat


Obiectiv general 4: Optimizarea relatiei scoala – comunitate si a parteneriatului international
1
Consilierea cadrelor didactice în domeniul
parteneriatul
educational
Cresterea rolului unitatii de
învatamânt în cadrul
parteneriatului local, judetean, national si international.
Conform
programului
de activitati
Consiliul pentru Curriculum
Conform
bugetului
alocat

Directorul monitorizeaza
semestrial proiectele
de parteneriat
Nr.
parteneriate
încheiate
Implicarea activa a familiei elevului în parteneriatul
educational ; cresterea gradului de implicare a autoritatilor localeîn rezolvarea unor probleme cu care se confrunta unitatea de învatamânt.
Conform
programului
de activitati
Consiliul pentru Curriculum
Conform
bugetului
alocat
Directorul monitorizeaza
semestrial proiectele
de parteneriat
Prezenta activa a Comitetului de Parinti  in viata scolii





Atragerea agentilor economici si organizatiilor
nonguvernamentale în derularea nor proiecte de parteneriat educational.
Conform
programului
de activitati
Consiliul pentru Curriculum
Conform
bugetului
alocat

Nr.
parteneriate
încheiate cu agentii economici din comunitate si nu numai
Identificarea nevoilor de educatie ale comunitatii locale si a posibilitatilor de satisfacere a acestora în cadrul normativ existent si cu resursele disponibile
Conform
programului
de activitati
Consiliul pentru Curriculum
Conform
bugetului
alocat
























Aprobat în şedinţa Consiliului Profesoral din……………………………. şi avizat în şedinţa Consiliului de Administraţie din ………………………………..
                  
                                                                                                         DIRECTOR, 
                                                                                          

                                                                                  


                                                                                           PROF. PARVULETU ALINA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu