PLAN MANAGERIAL
AN SCOLAR 2014- 2015
Motto:
„Pentru fiecare om viaţa sa este o şcoală de
la leagăn până la mormânt, tot ce suntem, ce facem, ce gândim, vorbim, auzim,
dobândim, posedăm, nu este altceva decât o anumită scară pe care urcăm din ce
în ce mai mult, spre a ajunge cât mai sus, fără însă a putea atinge vreodată
suprema treaptă”. (Comenius)
INTRODUCERE
Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană,
statutul ţării s-a schimbat fundamental în toate domeniile de activitate.
Noul statut de ţară comunitară presupune, printre altele, şi un sistem
de învăţământ compatibil cu sistemele de învăţământ din ţările membre ale
Uniunii Europene.
În vederea realizării acestui deziderat,
guvernul României depune un efort deosebit pentru realizarea unor politici
educaţionale care să răspundă pe deplin acestor noi cerinţe.
În acest context, iată câteva din priorităţile
politicii educaţionale ce urmează a fi implementate în sistemul de învăţământ
preuniversitar:
1.
Descentralizarea sistemului de învăţământ:
ü
eficientizarea activităţii şi
creşterea performanţelor instituţiilor educaţionale;
ü democratizarea sistemului educaţional ;
ü asigurarea transparenţei actului managerial;
ü asigurarea accesului şi echităţii în educaţie;
ü stimularea inovaţiei, a responsabilităţii profesionale
şi a răspunderii publice.
2.
Asigurarea calităţii în activitatea de educaţie, ceea ce presupune:
ü Proiectarea, organizarea şi realizarea efectivă a
rezultatelor aşteptate ale învăţăturii conform curriculumu-lui educaţional;
ü
monitorizarea
continuă a progresului în parcursul educaţional cu accent
pe adaosurile progresive ale
învăţării;
ü evaluarea internă a rezultatelor;
ü evaluarea externă a rezultatelor.
3.
Formarea şi perfecţionarea cadrelor didactice:
ü formarea directorilor şi a
cadrelor didactice pe probleme de evaluare şi asigurarea calităţii;
ü perfecţionarea cadrelor
didactice prin grade didactice şi masterate;
ü alte programe ale ISJ şi CCD
Olt pentru toate cadrele didactice.
BAZA CONCEPTUALA
Acest Plan Managerial este conceput
în conformitate cu următoarele acte normative:
Ø
Legea Educatiei Nationale ( Legea nr. 1 din 5
ianuarie 2011);
Ø Ordinele,
notele, notificările şi precizările M.E.C.T.S.;
Ø Programul
de Guvernare pe perioada 2009 – 2012, capitolul Educaţie;
Ø Plan managerial al Inspectoratului Scolar
Judetean Olt an scolar 2014-2015;
Ø Raportul
privind starea învăţământului din Scoala Gimnaziala”ADA UMBRA” IANCA
în anul şcolar 2013-2014
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI
Management
- aplicarea corespunzătoare a
legislaţiei în domeniul educaţiei;
-
abilităţi de planificare strategică
dezvoltate ale managerului unităţii şcolare ;
-
centrarea managementului şcolar pe
obiective strategice şi pe obţinerea de rezultate superioare ;
-
dezvoltarea unei culturi organizaţionale
pozitive si a unui climat de lucru motivant .
-
Managementul şcolar şi
instituţional s-a realizat de o manieră activ-participativă şi
democratică, care a permis promovarea
iniţiativelor cadrelor didactice ;
-
Curriculum si dezvoltare
curriculară şi extracurriculară
-
aplicarea unui curriculum echilibrat,
prin armonizarea curriculum-ului naţional cu cel local ;
-
elaborarea curriculum-ului local în
cea mai mare măsură prin consultarea părinţilor şi a elevilor, luând in
consideraţie nevoile comunităţii, resursele umane şi cele materiale
existente
-
proiectarea documentelor cadrelor
didactice în conformitate cu recomandările/reglementările ghidurilor
metodologice pentru aplicarea programelor şcolare, cu metodica predării
fiecărei discipline şi respectând particularităţile de vârstă ale elevilor;
-
aplicarea corectă a curriculum-ului
pentru fiecare disciplină cu respectarea programelor şcolare.
Rezultate şcolare
-
rezultate bune obţinute de elevii
scolii la concursurile zonale si
judetene;
-
Nivelul atingerii standardelor
curriculare de performanţă este în
general bun, depăşind 75% pentru
invatamantul primar si gimnazial;
-
La Evaluarea Nationala,
procentul de promovabilitate este la nivelul mediei pe judet,
înregistrându-se, la clasa a VIII-a, un procent de 63,63%;
-
Notele de la Evaluarea
Naţională sunt foarte apropiate de rezultatele scolare curente;
Resurse
umane
- Gradul
de acoperire cu personal didactic calificat la nivelul scolii este de 100%;
- Din
totalul cadrelor didactice, 77,7 % sunt titulari;
-
A crescut numărul cadrelor
didactice inspectate prin diferitele tipuri de inspecţie şcolara;
- Actiunea metodica la invatamantul primar
privind proiectarea si desfasurarea lectiilor de abilitati
-
Din totalul cadrelor
didactice ponderea cea mai mare este reprezentată de cadre cu gradul didactic I – 44%, gradul al II –lea:16,6%, definitivat: 16,6%.
Parteneriat
si dezvoltare comunitară
-
îmbunătăţirea sistemului de diseminare
a informaţiilor cu privire la şcoala şi activităţile ei specifice;
-
creşterea transparenţei promovării
obiectivelor şi ofertelor educaţionale la nivel local;
- creşterea numărului de
programe de parteneriat la inv. Prescolar si primar.
|
PUNCTE SLABE
Management
-
eficienţa scăzută în formarea si
dezvoltarea echipei la nivel informal;
-
Insuficienta realizare
a actiunii de indrumare si control la nivelul scolii datorita degrevarii si a sarcinilor din norma
didactica a directorului;
-
Delegare de
sarcini uneori necorespunzatoare, fapt ce duce la supraincarcarea
managerului;
-
Ritmicitatea asistentelor si
controlul tuturor compartimentelor;
Curriculum
si dezvoltare curriculară şi extracurriculară
- insuficienta
adecvare a demersurilor curriculare la particularităţile elevilor şi la
conţinuturile esenţiale ;
-
nepracticarea unor trasee individualizate de învăţare şi insuficienta
adaptare a curriculum-ului particularităţilor unor categorii speciale de
elevi ;
-
insuficienta manifestare a inventivităţii şi creativităţii pedagogice a
cadrelor didactice în vederea creşterii motivaţiei pentru învăţare a
elevilor ;
- activităţile
extracurriculare uneori formale, contribuţia lor la îmbunătăţirea
curriculum-ului fiind redusă sau ineficientă.
Rezultate
şcolare
- Procent mare al mediilor in marja 5,00-6,99 la
disciplinele care solicita continuarea activitatii prin teme pentru acasa,
desi s-a evitat supraincarcarea;
-
Numarul mic al disciplinelor care
formeaza echipe de elevi spre a fi pregatiti pentru concursurile scolare;
-
Slaba pregatire a elevilor pentru
sustinerea examenelor de corigenta
-
Procent mare
de medii şcolare în intervalul 5-6,99, ceea ce indică existenţa
mediocrităţii.
Resurse
umane
- Procentul mare de cadre
didactice calificate care au norma in mai multe scoli;
- Mobilitatea cadrelor
didactice netitulare
-
Pregătirea ştiinţifică şi
metodică deficitară a unor cadre didactice;
-
Motivatia
financiara redusa
Resurse
materiale şi financiare
-
subfinanţarea educaţiei la nivelul
localitatii
-
accentuarea
uzurii morale şi fizice a bazei didactico-materiale;
Parteneriat
şi dezvoltare comunitară
- neimplicarea
corespunzătoare a cadrelor didactice în atragerea în viaţa şcolii a membrilor
comunităţilor locale (părinţi,autorităţi publice, agenţi economici
etc) ;
-
percepţii eronate şi prejudecăţi cu privire la şcoală ;
- slaba
implicare a familiei ca principal partener al şcolii ;
- slaba
implicare a comitetelor de părinţi în coordonarea relaţiei şcoala- comunitate ;
|
OPORTUNITĂŢI
- promovarea unui cadru
legislativ care încurajează iniţiativele şcolii şi implicarea partenerilor
săi sociali;
- creşterea numărului de programe europene adresate educaţiei ;
- intensificarea măsurilor
guvernamentale şi a facilităţilor acordate elevilor pentru creşterea
participării şcolare;
|
AMENINTARI
- nivel ridicat de sărăcie la
nivelul localitatii;
-
instabilitatea
economică, creşterea ratei somajului
-
actualul cadru legislativ cu
privire la finantarea si utilizarea fondurilor nu permite conducerii
colective sa creze un climat
stimulativ şi coerent ;
- sporul demografic negativ cu implicaţii existenta pe termen lung.
|
VIZIUNEA
Scoala Gimnaziala Ianca - o scoalã democraticã,
dinamicã, deschisã faţã de schimbare, care poate încuraja si susţine constant
iniţiativele legate de adaptarea curriculumului sãu la contextual local şi la
realitate.
MISIUNEA
Scoala
este deschisa pentru toti membri comunitatii care au nevoie de educatie .
Promoveaza calitatile lor, indiferent de etnie sau religie , sprijinind
idealuri si valori in vederea formarii unei personalitati autonome si creative
, satisfacind nevoia fiecarui elev de a se simti sigur pe sine, apt pentru a
face fata cerintelor actuale ale societatii si de a avea sanse egale la
educatie si cultura fiind tratati in functie de idealurile pe care le au ,
identificindu-se talentele fiecaruia si indrumarea lor in functie de acestea.
Scoala este un cadru adecvat unde elevii
isi formeaza si dezvolta deprinderile si capacitatile necesare continuarii
studiilor in domeniile de care comunitatea are nevoie la momentul actual si in
perspectiva , cunoscuta fiind rapididatea transformarilor din lumea
contemporana, Romania fiind una dintre tarile unde nevoia schimbarii
mentalitatilor reprezinta o necesitate imperioasa , un aport deosebit in acest
sens aducandu-si scoala prin activitatile desfasurate , valorile promovate si
diseminate in cadrul intregii comunitati.
Misiunea scolii este de a
implementa politicile şi programele de dezvoltare ale învăţământului
preuniversitar la nivel local prin accentul pus pe crearea cadrului
organizatoric şi funcţional favorabil schimbării şi creşterii calităţii
serviciilor educative precum şi a contribuţiei acestora la dezvoltarea
personală a elevilor şi a comunităţili locale.
Valorile ce dau coerenta si
perspectiva activitatii noastre sunt:
·
Dezvoltare: Vom
urmari dotarea cu echipamente, resurse materiale şi instrumente de lucru si
(auto)perfectionarea continua a personalului angajat.
·
Calitate/eficienta: Vom
furniza servicii de calitate, care sa contribuie la ameliorarea activitatii
instructiv - educative din scoala.
·
Lucrul
în echipa: Promovarea unui stil managerial democratic (folosind
metodele participativa şi consultativa) pentru a dezvolta un climat de munca
pozitiv.
·
Colaborare: Ne
propunem sa devenim mai activi pe linia colaborarii cu institutiile de la nivel
local şi national cu atributii în domeniul educatiei.
PLAN OPERATIONAL 2012-2013
Nr.
Crt
|
Obiective specifice
|
Activitati
|
Termen
|
Compartiment
responsabil
|
Resurse
|
Monitorizare si raportare
|
Indicatori de realizare
|
||||||||||
Obiectiv general 1: Stimularea cuprinderii într-o
forma de scolarizare si îmbunatatirea conditiilor de educatie a tuturor elevilor
din comunitate prin promovarea
culturii calitatii la nivel de sistem si proces.
|
|||||||||||||||||
1
|
Dezvoltarea
competentelor
managerului
unitatii de
învatamânt si
a
cadrelor
didactice
de aplicare a
legislatiei scolare
|
Asigurarea
documentelor
legislative în
vigoare la nivelul unitatii de învatamânt
|
Septembrie
2014
|
Consiliul
pentru curriculum
|
Monitorul
Oficial
Buletine
informative
|
La nivelul
unitati scolare va fi
realizata o
mapa
legislativa
care va fi
pusa la
dispozitia
tuturor
cadrelor
didactice.
Directorul va
monitoriza
implementarea
masurii.
|
Mapa
legislativa a
scolii
|
||||||||||
Prezentarea
noutatilor în
domeniul
legislativ; completarea bazei de date cu actele normative nou aparute
|
Permanent
|
Consiliul pentru curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Mapa legislativa a scolii va fi
completata si actualizata periodic
|
Mapa
legislativa
actualizata
|
||||||||||||
Evaluarea
modului în care este aplicata legislatia scolara învigoare
|
Semestrial
|
Consiliul pentru curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Compartimentul
juridic al ISJ
Olt
va consilia si
evalua
unitatile
scolare
privind modul
în care
legislatia
scolara
este aplicata.
|
Corectitudin
ea aplicarii
legislatiei
scolare
|
||||||||||||
2.
|
Implementarea
curriculum-ului
national pe
principii de
calitate si
eficienta
|
Asigurarea
documentelor
Curriculareoficiale,
manualelor, auxiliarelor curriculare la nivelul unitatii de învatamânt;
|
Septembrie
2014
|
Director
|
Conform
bugetului
alocat
|
Procese
verbale de predare – primire a manualelor si
auxiliarelor
curriculare
|
Manuale
scolare
suficiente la
nivelul
unitatii de
învatamânt
|
||||||||||
Monitorizarea
implementarii
curriculum-ului
centrat pe
competente
-
realizarea proiectarii
pedagogice
semestriale si
anuale
si asigurarea dimensiunii ei inter si transdisciplinare
-
elaborarea CDS în
concordanta
cu cerintele
elevilor,
resursele scolii si
tendintele
de dezvoltare
economico-sociala
a comunitatii
pentru
anul scolar 2014 – 2015
|
Semestrial
Mai 2015
|
Consiliul
pentru curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Monitorizarea
proiectarii si
implementarii
curriculum-ului
centrat pe
competente se
va realiza la nivelul scolilor, prin
implicarea
responsabililor
comisiilor
metodice.
|
Calitatea
documentelor
de
proiectare
curriculara
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
3
|
Dezvoltarea
sistemului de
evaluare
centrata
pe competente,
cu scop de
orientare si
optimizare a
învatarii
|
Abilitarea
cadrelor didactice din unitatea scolara
pentru
elaborarea, aplicarea si analiza testelor de evaluare initiala
-
participarea cadrelor didactice la consfatuirile judetene
|
08–
26.09.2015
|
Director
|
Conform bugetului
alocat
|
Procese
verbale de
instruire
|
Nr. de cadre
didactice
abilitate
|
||||||||||
Monitorizarea
elaborarii si
aplicarii
testelor de evaluare
initiala
-
monitorizarea activitii
comisiilor
metodice si elaborarea
arhivei
de instrumente de
evaluare
a scolii
|
06.10.2014
Semestrial
|
Consiliul pentru curriculum
|
|
Elaborarea
testelor de evaluare initiala în cadrul comisiilor metodice,
|
Arhiva de
teste
|
||||||||||||
Evaluarea
modului în care
rezultatele
evaluarii initiale se reflecta în documentele de proiectare, în desfasurarea lectiilor
si în rezultatele evaluarii de progres
-
analiza rezultatelor testelor de evaluare initiala
-
monitorizarea parcurgerii
adaptate
a materiei prin asistente
-
monitorizarea analizei
progresului
de catre comisiile metodice din fiecare unitate scolara
-
centralizarea si analiza
rezultatelor
evaluarii initiale,
sumative
de la finalul semestrului I
-
evidentierea concluziilor
-
identificarea aspectelor
prioritare
de interventie pentru anul scolar urmator
|
22.09 –
17.10.2014
Semestrial
La final de
semestru
Mai 2015
Iunie 2015
|
Consiliul pentru curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Analiza
rezultatele
testelor de
evaluare
initiala se
concretizeaza
în
elaborarea
planificarilor
la
disciplina;acestea
vor ine seama
de
cunostintele si
abilitatile
deja
dobândite de
elev si demonstrate în
evaluarea
initiala,
elemente pe
care se va construi demersul
educational.
Se va
monitoriza.
|
Rapoarte de
analiza
|
||||||||||||
4
|
Dezvoltarea
capacitatii
unitatilor
scolare
de
implementare
a
managementului scolar
|
Dezvoltarea
culturii calitatii la nivelul unitatii scolare
-
monitorizarea elaborarii /
revizuirii
strategiei de evaluare interna si a
planului de imbunatatire monitorizarea elaborarii
raportului
anual de evaluare interna a calitatii si a planului de îmbunatatire
-
monitorizarea elaborarii
si
implementarii planului
operational
anual
-
stimularea lucrului în echipa si a comunicarii CEAC cu cadrele didactice de
la nivelul unitatii scolare
|
Septembrie
2014
Semestrial
|
Comisia CEAC
|
Conform bugetului
alocat
|
Sistemele de
asigurare a
calitatii
nu reprezinta
ceva în
plus, nu sunt “paralele”
fata de cele care asigura
functionarea
si
dezvoltarea
unitatii
scolare, ci
parte
integranta a
acestora
Planificarea
si
realizarea
activitatii
Comisiei de
Evaluare
si Asigurare a
Calitatii va reprezenta o parte a
”vietii”
unitatii scolare. Planul operational anual,
elaborat de
aceasta
comisie si
derivat din
strategia de
evaluare
interna a
calitatii,poate fi pus înaplicare prin colaborarea tuturor factorilor interesati.
Prin
urmare,colaborarea dintre CEAC si toti factorii interesati de la
nivelul scolii
reprezinta o prioritate.
|
Eficientizare
a activitatii
CEAC
|
||||||||||
Obiectiv general 2: Prevenirea si corectarea
abandonului scolar si îmbunatatirea ratei succesului pentru elevii din
comunitate în
scopul finalizarii învatamântului
obligatoriu si integrarii cu succes în viata sociala
|
|||||||||||||||||
1
|
Reducerea
absenteismului
scolar la
nivelul
unitatii de
invatamant
|
Colectarea
datelor referitoare la
absenteismul
scolar la nivelul unitatii scolare
- crearea
instrumentelor de
colectare a
datelor
- instruirea
cadrelor didactice din unitatea
scolara în
vederea aplicarii
instrumentelor
de colectare
- elaborarea
procedurii de analiza si interventtie la
nivelul
fiecarei unitati scolare(aplicarea masurilor corective)
|
15.09.2014
01.09.2014
06.10.2014
|
Curriculum si
inspectie
scolara
|
Conform
bugetului
alocat
|
La nivelul
unitatii scolare va fi
desemnata o
persoana responsabila
pentrucompletarea lunara amachetei/
instrumentului
de colectare a datelor. Procedura decolectare a datelor va fi stabilita
lanivelul unitatii
scolare.
Macheta la
nivel de unitate scolara se va
completa si
trimite la
ISJ , în format
electronic si tiparit, pâna la data de 05 a lunii urmatoare.
|
Un
instrument
de colectare
construit si
aplicat
O procedura
de analiza
elaborata si
aplicata
|
||||||||||
Consilierea cadrelor
didactice în vederea implementarii de
activitati de
prevenire a
absenteismului
scolar
|
Noiembrie
2014
|
Director
|
Conform
bugetului
alocat
|
Unitatea
scolara va implementa activitati
de prevenire a
absenteismului
scolar, adaptate
cauzelor sale
concrete de la
nivel local.
Astfel, daca o
cauza identificata a
absenteismului
scolar este
”ramânerea în
urma la învatatura”, atunci se pot proiecta si
implementa
activitati
de recuperare,
educatie
remediala.
scoala de dupa
scoala. Daca
avem absenteism scolar din cauza
neimplicarii
unor familii care au avut la
rândul lor
esec
scolar, s-ar
putea proiecta si implementa activitati
de atragere a parintilor
la scoala prin valorizarea
abilitatilor
în întâlniri
informale.Directorul
scolii va monitoriza nu numai desfasurarea
unor
activitati de
prevenire, ci
si
adaptarea
acestora
la specificul
fenomenului
din
unitatea
scolara.
|
Nr. de
activitati de
prevenire
implementat
|
||||||||||||
2
|
Îmbunatatirea
competentelor
de
lectura ale
elevilor
din
învatamântul preuniversitar
|
Abilitarea
cadrelor didactice si a directorului unitatii scolare pentru proiectarea si
realizarea secventelor de lectie care stimuleaza lectura, în general, si întelegerea
si interpretarea/
utilizarea
diferitelor tipuri de
texte, în
special
|
15.09 –
13.10.2014
|
Consiliul
pentru curriculum
Responsabilul
cu perfectionarea
|
Conform
bugetului alocat
|
Fiecare cadru
didactic, în
functie de
specificul
disciplinei,
va valorifica
si stimula, tinând
seama de tema
lectiei,
abilitatile de lectura, întelegere si
utilizare a
textelor,
schemelor,
tabelelor,
graficelor,
hartilor
etc.
|
Cadre
didactice
abilitate
|
||||||||||
Monitorizarea
proiectarii si realizarii secventelor de lectie care stimuleaza lectura, în general,
si întelegerea si interpretarea/utilizarea diferitelor tipuri de texte, în
special
-
monitorizarea proiectarii secventelor de lectie prin asistente la ore
-
monitorizarea aplicarii masurilor specifice la clasele I –IV (ora de lectura
distincta) si la clasele V-VIII la limba româna (moment ortografic si moment de
lectura)
|
Semestral
|
Consiliul pentru curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Toate cadrele
didactice vor
proiecta secvente de lectie în care vor facilita lectura si întelegerea
diferitelor
tipuri de texte,scheme,
grafice, harti
etc
Monitorizarea
proiectarii si realizarii
secvenelor de
lecie va fi realizata de
directorul unitatii
de
învatamânt
prin
verificarea
schitelor
de proiect si
a
caietelor
elevilor.
|
Secvente
didactice
proiectate
|
||||||||||||
3
|
Dezvoltarea de
Activitati
educative
extrascolare
si
extracurriculare
si de programe de consiliere
centrate pe cresterea
atractivitatii educatiei si
prevenirea cauzelor
abandonului scolar
|
Elaborarea si
implementarea
ofertei de
activitati educative extrascolare si extracurriculare în acord cu interesele
elevilor si pe prevenirea cauzelor abandonului scolar
- aplicarea
chestionarelor
de interese
pentru elevi
- elaborarea
programului
activitatilor
extrascolare
în echipa
scolii
- elaborarea
programului
saptamânii
”Scoala Altfel”
-
implementarea activitatilor
-
monitorizarea si evaluarea activitatilor
|
Septembrie
Octombrie
2014
Sf. Sem I
Semestrial
|
Consiliul
pentru Curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
La nivelul
unitatii
scolare se realizeaza oferta
activitatilor
extrascolare.
Directorul
unitatii scolare
monitorizeaza
aplicarea
programelor
scolii,
cu prioritate
a
programului
saptamânii Scoala
Altfel
|
Programe
de activitati
extrascolare
si
extracurricu
lare adaptate
intereselor si
nevoilor
elevilor
|
||||||||||
Valorificarea
potentialului creatival Consiliului Elevilor
-
monitorizarea constituirii
Consiliului
Elevilor - monitorizarea organizarii si
Desfasurarii
reuniunilor de lucru
-
eficientizarea activitatii
Consiliului
Elevilor, implicarea acestuia în rezolvarea problemelor cu care se confrunta
scoala
|
Semestrial
Semestrial
|
Consilier
educativ
|
Conform
bugetului
alocat
|
Rapoarte
de monitorizare
Rapoarte de
monitorizare
|
Functionalitatea
Consiliului
Elevilor
|
||||||||||||
Cresterea
ofertei de programe de consiliere destinate prevenirii
absenteismului
si abandonului
scolar
- elaborarea
si implementarea ofertelor de consiliere
- publicarea
de materiale pe
tematica
prevenirii absenteismului si abandonului scolar
|
Semestrul I
|
Consilier
educativ
|
Conform
bugetului
alocat
|
Rapoarte de
activitate
|
Nr. de
programe de
consiliere
implementate
|
||||||||||||
4
|
Monitorizarea
actului educational din perspectiva
progresului
scolar
si a reusitei
scolare la
concursurile
si
examenele
nationale
|
Organizarea si
derularea olimpiadelor si a concursurilor
scolare
|
Conform
graficului
MEN
|
Consiliul
pentru curriculum
|
Conform
bugetului alocat
|
Rapoarte de
activitate
|
Corectitudin
ea desfasurarii
Concursurilor
si examenelor
|
||||||||||
Monitorizarea
aplicarii simularilor pentru principalele disciplinele
ale examenelor
nationale
|
Conorm
graficului
MEN
|
Consilier
Educativ
|
Conform
bugetului
alocat
|
Rapoarte de
activitate
|
Corectitudin
ea desfasurarii
Concursurilor
si examenelor
|
||||||||||||
Organizarea si
desfasurarea
examenelor
nationale
|
Conorm
graficului
MEN
|
Director
|
Conform
bugetului
alocat
|
|
Corectitudin
ea desfasurarii
Concursurilor
si examenelor
|
||||||||||||
Obiectiv general 3: Orientarea si desfasurarea
activitatii de formare continua si de perfectionare spre cresterea calitatii
prestatiei
managerilor educationali si a
personalului didactic, sub aspect stiintific si psihopedagogic.
|
|||||||||||||||||
1
|
Dezvoltarea
competentelor
manageriale
ale
directorilor
si celorlatte cadre didactice din
unitatea de
învtamânt
|
Formarea în
management
institutional
si educational pentru director si pe tipuri deunitati de învatamânt
|
Septembrie
– octombrie
2014
|
Perfectionare
|
Conform
bugetului
alocat
|
Rapoarte ale
programelor de
formare
|
Nr. de
activitati de
formare
derulate
|
||||||||||
Formarea
sefilor comisiilor metodice în domeniul managementului
|
Octombrie
2014
|
Perfectionare
|
Conform
bugetului
alocat
|
Rapoarte ale
programelor de
formare
|
Nr. de
activitati de
formare
derulate
|
||||||||||||
Monitorizarea
performantelor
manageriale;
promovarea
bunelor
practici în domeniul managerial
|
Semestrial
|
Director
|
Conform
bugetului
alocat
|
Registrul de inspectie
|
Exemple de
buna
practica
diseminate
|
||||||||||||
2
|
Dezvoltarea
competentelor
profesionale
ale
cadrelor
didactice
din unitatea
scolara
|
Depistarea
nevoii de formare continua, perfectionare si
consiliere a
cadrelor didactice din scoala
|
Septembrie
2014
|
Perfectionare
|
Conform
bugetului
alocat
|
Raport de
cercetare
|
Exemple de
buna practica diseminate
|
||||||||||
Proiectarea si
realizarea
actiunilor de
formare continua, de perfectionare, a actiunilor metodice la nivelul comisiilor metodice, în funcie de
nevoile depistate
|
Semestrial
|
Perfectionare
|
Conform
bugetului
alocat
|
|
|
||||||||||||
Obiectiv general 4: Optimizarea relatiei scoala –
comunitate si a parteneriatului international
|
|||||||||||||||||
1
|
Consilierea
cadrelor didactice în domeniul
parteneriatul
educational
|
Cresterea
rolului unitatii de
învatamânt în
cadrul
parteneriatului
local, judetean, national si international.
|
Conform
programului
de activitati
|
Consiliul pentru
Curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Directorul
monitorizeaza
semestrial
proiectele
de parteneriat
|
Nr.
parteneriate
încheiate
|
||||||||||
Implicarea
activa a familiei elevului în parteneriatul
educational ;
cresterea gradului de implicare a autoritatilor localeîn rezolvarea unor
probleme cu care se confrunta unitatea de învatamânt.
|
Conform
programului
de activitati
|
Consiliul pentru
Curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
Directorul
monitorizeaza
semestrial
proiectele
de parteneriat
|
Prezenta activa
a Comitetului de Parinti in viata
scolii
|
||||||||||||
Atragerea
agentilor economici si organizatiilor
nonguvernamentale
în derularea nor proiecte de parteneriat educational.
|
Conform
programului
de activitati
|
Consiliul pentru
Curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
|
Nr.
parteneriate
încheiate cu
agentii economici din comunitate si nu numai
|
||||||||||||
Identificarea
nevoilor de educatie ale comunitatii locale si a posibilitatilor de
satisfacere a acestora în cadrul normativ existent si cu resursele
disponibile
|
Conform
programului
de activitati
|
Consiliul pentru
Curriculum
|
Conform
bugetului
alocat
|
|
|
||||||||||||
Aprobat în şedinţa Consiliului Profesoral
din……………………………. şi avizat în şedinţa Consiliului de Administraţie din
………………………………..
DIRECTOR,
PROF. PARVULETU
ALINA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu