Calendarul înscrierii în clasa
pregătitoare 2015 și în clasa I.
Metodologia și condițiile de
înscriere
Calendarul
înscrierii în clasa pregătitoare 2015 și în clasa I-a au fost
publicate de Ministerul Educației Naționale, pe portalul Edu.ro. Totodată,
a fost publicată și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul
2015-2016.
Pregătirea înscrierii în învățământul primar:
9
februarie 2015:
Afișarea circumscripțiilor
școlare și a planului de școlarizare
propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de
învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și
pe site-ul inspectoratului școlar. Afișarea, la sediul fiecărei unități
de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul
inspectoratului școlar, pentru unitățile
de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor
care permit părinților
să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității,
cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ
în cadrul unei grădinițe
aflate în structura școlii sau în consorțiu
cu școala, posibilitatea organizării programului Școala
după școală, fotografii ale spațiului
în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare
9
februarie 2015:
Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a
copiilor solicitată de părinți,
în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul
primar pentru anul școlar 2015-2016, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
Afișarea unităților/ instituțiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2015-2016 prevăzută în anexa nr.2 la ordin.
Afișarea unităților/ instituțiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2015-2016 prevăzută în anexa nr.2 la ordin.
9
februarie 2015:
Anunțarea, prin afișare
la sediul unității
de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de
unitățile de învățământ,
în urma consultării cadrelor didactice și a
partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților
– avizate, din punctul de vedere al legalității,
de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație
al unității de învățământ.
Anunțarea, prin afișare
la sediul unității
de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea
criteriilor specifice de departajare.
11-20
februarie 2015:
Organizarea, în fiecare unitate de învățământ
în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei „Zile a
porților deschise”, zi în care părinții,
copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile
dedicate activităților
claselor pregătitoare și pot purta discuții
cu personalul unității
de învățământ implicat în această activitate.
9-20
februarie 2015:
Organizarea, în unitățile
de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și
consilierea părinților
copiilor din grădiniță
care vor fi cuprinși, în anul școlar 2015 – 2016, în învățământul
primar.
10
februarie – 5 martie 2015:
Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru
care Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul
primar pentru anul școlar 2015-2016, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede
această evaluare.
10
februarie – 5 martie 2015:
Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în
scris, părintelui care a solicitat evaluarea.
5
martie 2015: Transmiterea
de către centrele județene
de resurse și asistență
educațională/Centrul Municipiului București
de Resurse și Asistență
Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul
dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul
București, comisiei județene/a
municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul
primar (comisia județeană/a
municipiului București).
Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare:
16
martie 2015:
Comunicarea, prin afișare la unitățile
de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de
repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar.
Informarea Ministerului Educației
și Cercetării Științifice
de către comisia județeană/a
municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a
copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.
17
– 27 martie 2015:
Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității
de învățământ aflate pe prima poziție
dintre cele trei opțiuni
exprimate pentru etapa a doua, de către părinții
copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ
în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.
Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.
30
martie – 2 aprilie 2015: Procesarea, la nivelul unităților
de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți,
aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar,
pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor
disponibile. Completarea, în aplicația
informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații
admiși în această etapă.
3
aprilie 2015:
Afișarea la fiecare unitate de învățământ
a listelor finale ale copiilor înscriși
în clasa pregătitoare.
7 –
10 aprilie 2015: Centralizarea și
soluționarea de către inspectoratul școlar
a cererilor părinților
copiilor care nu au fost încă înscriși
la vreo unitate de învățământ.
Soluționarea de către inspectoratul școlar
a oricărei alte situații
referitoare la înscrierea în învățământul
primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional
al copilului.
Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani care nu
au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2014-2015 și ai căror părinți solicită înscrierea direct
în clasa I:
16
februarie – 6 martie 2015: Depunerea solicitărilor de înscriere de către părinții
care solicită înscrierea copilului la școala
de circumscripție,
la sediul unității
de învățământ respective.
9 – 13 martie 2015: Soluționarea
de către unitățile
de învățământ și, după caz, cu acordul inspectoratelor școlare
județene/Inspectoratului Școlar
al Municipiului București pentru suplimentarea numărului de locuri/clase, a
cererilor de înscriere depuse de către părinții
care solicită înscrierea copiilor la școala
de circumscripție,
prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul
primar pentru anul școlar 2015-2016, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
17
– 27 martie 2015:
Depunerea solicitărilor de înscriere, de către părinții
care solicită înscrierea în altă școală
decât școala de circumscripție,
la unitatea de învățământ
la care solicită înscrierea.
30
martie – 2 aprilie 2015:
Soluționarea de către unitățile
de învățământ, respectiv comisiile județene/a
municipiului București a cererilor de înscriere depuse de părinții
care solicită înscrierea în altă școală
decât școala de circumscripție,
prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul
primar pentru anul școlar 2015-2016, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, a
procedurii specifice elaborate de către comisiile județene/a
municipiului București.
3
aprilie 2015: Afișarea la fiecare unitate de învățământ
a listelor finale ale copiilor înscriși
în clasa I.
Condiții
de înscriere:
Art. 5. - (1) Părinții,
ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2015
inclusiv, au obligația
de a înscrie copiii în învățământul
primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și
ale prezentei metodologii. (2) Prin excepție
de la prevederile alin. (1), pentru anul școlar
2015-2016, părinții,
ai căror copii nu au fost înscriși
în învățământul primar în anul școlar
2014-2015 și împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2015
inclusiv, pot înscrie, la cerere, copiii în învățământul
primar, în clasa I, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (3)
Inspectoratele școlare și unitățile
de învățământ au obligația
de a asigura permanent informarea și
consilierea părinților
referitor la prevederile legii și ale prezentei metodologii în ceea ce privește
înscrierea copiilor în învățământul
primar. Persoanele care răspund la întrebările/solicitările părinților
au obligația de a cunoaște aceste prevederi, precum și
opțiunile pe care le au părinții
privind alegerea nivelului de clasă sau a unității
de învățământ în care își
pot înscrie copiii și trebuie să poată oferi detalii referitoare la conținutul
activităților educaționale
care se desfășoară în clasa pregătitoare, la abordarea didactică, la
organizarea programului școlar etc. Consilierea se face având în vedere, cu
prioritate, interesul educațional
al copilului.
Art. 6. - (1) Părinții
ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31
decembrie 2015 inclusiv pot să-și înscrie copiii în învățământul
primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este
corespunzătoare.
(2)
Înscrierea copiilor menționați
la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților,
dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialiști,
atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.
(3) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1
septembrie – 31 decembrie 2015 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea
copiilor lor în clasa pregătitoare în anul școlar
2015-2016, sau ai celor pentru care evaluarea menționată
la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu
succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță,
în grupa mare.
(4)
În cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a
copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2015, inspectoratele școlare/unitățile
de învățământ vor consilia părinții
privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional
al elevului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată
decât în situația
în care evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea copilului pentru
parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. În cazul în care rezultatul
evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu
succes a clasei pregătitoare, copiii vor fi înscriși
în grupa mare din învățământul
preșcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.
Art. 7. - (1) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor, menționată
la art. 6 alin. (2), se efectuează sub coordonarea Centrului județean
de resurse și asistență
educațională/Centrului Municipiului București
de Resurse și Asistență
Educațională (CJRAE/CMBRAE), în perioada prevăzută de
calendarul înscrierii în clasa pregătitoare. (2) În evaluarea dezvoltării
psihosomatice a copiilor va fi implicat personalul de specialitate al
CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituții/unități,
precum și medici școlari sau medici de familie, acolo unde este necesar. (3)
Comisia județeană/a municipiului București
de înscriere a copiilor în învățământul
primar, denumită în continuare comisia județeană/a
municipiului București, poate decide organizarea evaluării dezvoltării
psihosomatice a copiilor atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât și
în diferite zone ale județului/municipiului
București, cu prioritate în grădinițe,
pentru a facilita accesul părinților
și al copiilor la această evaluare.
(4)
Părinții copiilor menționați
la art. 6 alin. (1) și (4) vor depune la CJRAE/CMBRAE o cerere tip în care
solicită evaluarea dezvoltării psihosomatice a copilului. În situația
în care comisia județeană/a
municipiului București decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a
copiilor și în alte zone ale județului/municipiului
București, conform alin. (3), depunerea cererilor se poate face și
la sediul unităților/instituțiilor
în care se va realiza evaluarea.
(5)
Perioada de desfășurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum și
adresele unităților/instituțiilor
la care se desfășoară evaluarea sunt stabilite de comisia județeană/a
municipiului București și sunt afișate la toate unitățile
de învățământ și pe site-ul ISJ/ISMB. Activitatea de evaluare a dezvoltării
psihosomatice va fi planificată în intervalul orar 10,00-18,00, astfel încât
programul de desfășurare să sprijine accesul părinților
la serviciile de evaluare. (6) La încheierea evaluării dezvoltării
psihosomatice a fiecărui copil, rezultatul evaluării este comunicat, în scris,
părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi
contestat. (7) Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din
județ/municipiul București
este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiștii
care au efectuat evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei
județene/a municipiului București,
care asigură păstrarea sa la dosarul comisiei.
Art. 8. - În clasa pregătitoare din învățământul
special sunt înscriși copii cu cerințe
educaționale speciale, care împlinesc vârsta de 8 ani până la data
începerii anului școlar. La solicitarea scrisă a părinților,
pot fi înscriși în clasa pregătitoare și
copii cu cerințe
educaționale speciale cu vârste cuprinse între 6 și 8
ani la data începerii anului școlar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu